cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Firmware update problem (+HDMI not detected.)

Frostyest85
Level 2
Hello.
(Sorry for my bad English I'm French and I do my best...)

I have a problem with my Oculus Rift (Already replaced and the problem still here...)

When I connect my Oculus Rift to my pc with the HDMI and the USB port, the Oculus app don't detect the HDMI port buuttttt the headset give me my pc screen. Then when you pass the Oculus configuration, there is a red banner who say "Oculus got a problem...ect...contact support..."
When you click on the headset it say firmware update is need but if you go to library there is nothing... If you accept beta update, it update the Oculus app but still the same problem.

Everythings is updated on my pc (win10, nvidia, usb..ect).
I don't things it's my pc because the last product they gave me wasn't give me my pc screen so this one is supposed to work...
And I'm on laptop with 1050ti, i7, 16gb ram.
Already tested display port still same error.
4 REPLIES 4

Frostyest85
Level 2
u9xdt2o1hblt.png

Frostyest85
Level 2
Same issue with touch.
f7i4y1jkts5l.png

Big_Marsh
Level 3

Excusez mon français en utilisant un traducteur
J'ai le même problème et je viens de faire un post en même temps. J'ai posté mon article sur Reddit et j'ai obtenu quelques solutions utiles. Je n'arrêterai pas de chercher jusqu'à ce que ce problème soit éliminé.

• assurez-vous que l'ordinateur portable n'utilise pas l'architecture Nvidia Optimus
  • Certains ports HDMI de l'ordinateur portable ne sont pas compatibles avec les casques VR, mais vous pouvez utiliser un adaptateur Thunderbolt 3 vers HDMI / DisplayPort si votre ordinateur portable est équipé d'un port Thunderbolt 3
  • Essayez ce lien. J'espère que ça t'aide (désolé, c'est écrit en anglais) https://www.vrheads.com/oculus-rift-troubleshooting-guide

Frostyest85
Level 2
Bonjour,
Déja essayé tout sa mais le problème HDMI est a écarté je pense car j'ai de l'image sur le casque.
I already test this, I don't think the HDMI is a problem because I get my screen on the Oculus rift.