cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Quest 2 Battery Decreasing at 1% per minute while on Home Screen

ChrisJMerchants
Honored Guest

Hi there, I've encountered something which strikes me as odd, but I don't know if it's just a characteristic of the high power the headset draws

 

I've noticed that if I sit and watch the battery life and keep checking the clock, it's actually draining at roughly 1% per minute - no apps open, just on the home screen. I was wondering if anybody else could confirm if their headset does this? (my headset is brand new also, only a few days old/played) - I also have been taking it off charge at the green light at it has been at 97-98%.

I worked out that at this rate - I'll have under 2 hours play time, even if I'm doing absolutely nothing, nevermind if I'm playing high graphic games that take a lot from the battery.

 

Here's a video I sent to Meta Support showing exactly what happens:
https://www.youtube.com/watch?v=1gFLWO7WE_M

 

Ps. I've heavily researched and applied the obvious power saving options - i.e Screen Brightness at 0%, Powered Completely off, Not leaving it on charge overnight etc. The battery decrease is happening when I am doing absolutely nothing.

Any help is appreciated thanks!

5 REPLIES 5

SilentThrob
Explorer

Hi ChrisJMerchants 

I just got my new Quest 2 as well and I am experiencing the same thing. My battery is draining quickly in sleep mode too 1-2% a hour. I have disabled the auto wake feature but I haven't tried brightness at 0% thanks for that tip. I have made a topic as well too. I'm hoping someone can give us some suggestions. I don't think this high battery drainage is normal. 

ChrisJMerchants

How do you set brightness to 0%?

I mean, if it's being used or sitting on standby the battery is for sure going to drain. This is also true for a device that is 100% charged and 100% off. 

 

If it's losing 1-2 per hour without use, how much does it lose while using? How quickly does the battery drain every hour when you're in game?

Sometimes it's okay to be a little Bing Chilling

h.r.gargi
Heroic Explorer

That is an absolute normal behaviour. Mine does it too since I have the device.

Meta Facebook Community Accelerator 2022 winner
Facebook Community Partner
Founder of the Meta Quest VR Familie - The largest German Facebook Group for VR and Metaverse
https://www.facebook.com/groups/oculusvrgermany/

alexpatemane
Honored Guest

bonjour je réponds à votre question quand le l'oculus il est neuf il est un peu normal que la batterie se décharge rapidement car toute batterie neuf doit être au moins chargé 3 a 4 fois pour que la batterie prend sa capacité maximale , vous aurez pas plus d'autonomie de 2 h de la dépend des jeux et du réglage de votre casque, moi je vous conseille comme j'ai fait sur le mien, après les quatre recharges complètes, utilisent une batterie externe, attention nutilisez pas la batterie externe si votre casque et déchargé d'un car de son autonomie ou encore la moitié, à ne pas mettre de batterie externe cela fera que recharger votre casque pendant que vous l'utilisez où il restera fixe, et pour cela que je vous conseille de recharger au maximum et à partir de là vous pouvez brancher votre batterie externe pendant que vous jouez, l'avantage c'est que pendant  l'utilisation du casque, ça sera la batterie externe qui se déchargera avant, votre casque restera entre 100 % et 95 % puis le casque prendra le relais ce qui vous reste énormément d'heure pour jouer lol  à mon expérience je joue des nuits complètes sans avoir à recharger l'oculus, quand ma batterie externe et déchargé le casque préviens ou alors vérifier de temps en temps,  à 95 % 100% tout de même , soit vous continuez à décharger le calque ou alors vous mettez une deuxième batterie qui prend le relais comme je fais moi, pour ma part l'oculus je les plus d'un an et il y a aucun souci donc à vous de voir et à vos risques et péril, si il arrive une panne  à votre casque par une mauvaise manipulation de votre part, je ne suis pas tenue résponsable, ceci est l'expérience que j'utilise, cela fonctionne parfaitement de mon côté, merci j'espère vous avoir aidé